Beyond naked mage

Beyond Naked Mage
Woody(BNM) a Hairy(BNM)
 


Charakter: Sorcerer (ale jdou i ostatní)
Zkratka: BNM (resp. BNW, BNR)

Úvod

Jistě víte, jak je snadné dohnat kouzelníka na 50 .level. Pokud dosáhnete třeba jen 500-600 many, stává se z vás nesmrtelný stroj na zabíjení. BNM vrací do hry za kouzelníka nové možnosti a přináší tak lepší požítek z hraní. No a další výhoda je, že se nemusíte bát, že vám někdo zdupluje vaše věci a rozdá celému battle.netu 🙂

Mimo BNM existují i podobné varianty pro válečníka a rogue. Pravidla jsou stejná, ale válečník může použít libovolně dobrý meč a rogue libovolný luk (dopuručován je Windforce se svým „knocks target back“).

Pravidla

Svou nově vytvořenou postavu zcela zbavte její počáteční výbavy – odteď může být vaše výbava složená pouze z prokletých věcí. Tyto věci si můžete najít sami, nebo získat výměnou od jiných postav. Pravidlem je, že musíte použít vždy tu nejvíce prokletou věc, kterou najdete (pokud ji použít můžete). Zbylé prokleté předměty nevyhazujte – mohou se hodit pro dalšího začínajícího BNM. Navíc se může stát, že zemřete v dungeonu a nebudete schopni získat své cenné předměty zpět. Budete moci použít alespoň náhradní výbavu. než si najdete lepší. Jiné, než prokleté předměty u sebe BNM nesmí přechovávat! Výjimkou jsou pochopilteně jen peníze, svitky a lektvary.

Prokleté předměty

Jediné předměty, které může BNM používat jsou právě předměty prokleté. Existuje pouze jedna výjimka, o které se zmíním níže. Pokud najdete třeba dva prokleté meče, musíte použít ten, který způsobuje větší postihy. Druhý prozatím uschovejte a případně darujte dalšímu BNM.

Některé předměty v sobě kombinují posvěcenou a prokletou část – například master’s sword of trouble. Takovéto předměty se rovněž nesmí používat, výbavu BNM je složena čistě z prokletých věcí.

BNM může využít i prokleté magické hole s kouly. Nejprve je ale musí pro použití připravit: stoupněte si naproti zdi a vystřílejte všechny náboje. Poté použijte skill „recharge staves“ a náboje vyplýtvejte. Dělejte to tak dlouho, dokud hůl nebude mít 0/0 charges. Poté ji můžete použít.

Předměty, které mají příponu „of Corruption“ jsou nejcennější z prokletých předmětů (pozn. snižuje manu na 0). Těchto předmětů se týká speciální pravidla BNM. 1) Předmět of Corruption musíte najít sami,. nesmíte ho přijmout od jiného hráče. 2) BNM samozřejmě nemusí tento předmět nosit :), ale musí ho mít neustále ve svém inventáři. Žádný z nalezených corruption předmětů nesmí dát pryč! (ale jak já říkám, každý ať si hraje podle chuti a tohle zrovna není nějak stěžejní pravidlo, jehož porušením by se nějak otřásla vaše pozice jakožto BNM 🙂 Ale je fakt, že vám předmět zabírá místo v inventáři a hra je těžší (nebo spíše zdlouhavější?) tím, že nemůžete pobrat tolik láhví s manou…)

(((Dle původních pravidel BNM musí každý hráč vlastnící corruption věci jednou za pět charakter levelů podstoupit tzv. Streak. Jde o to, že všechny své předměty včetně láhví s manou položí na náměstí ve městě a obleče si pouze corruption věci. Nyní jde do dungeonu a snaží se sestoupit co nejníže. Až ho zabijí, tak dá restart in town., vezme si na sebe svou standardní výbavu a jde své corruption věci zachánít. Pokud se mu to povede, stává se „Streakerem“. Pokud corruption věci zpět nezíská, nic se neděje.))) Toto pravidlo mi nepřipadá příliš dobře vymyšlené.

Abychom to neprodlužovali, tak zde je soupiska povolených perfixů a sufixů:

Bent, Brass, Clumsy, Dull, Frog’s, Hyena’s, Rusted, Tin, Useless, Vulnerable, Weak 
of
 Atrophy, Brittleness, Corruption, Disease, Dyslexia, the Fool, Illness, the Jackal, the Pit, Trouble, Paralysis, the Vulture, Weakness, the Dark, the Night, Light, Radiance

Přípony, které zvyšují light radius sice hra nebere jako prokleté, ale jelikož jejichž použitím na sebe nalákáte více příšer, jsou povolené. Můžete si hru v každém levelu stížit tím, že na sebe na chvíli navlečete věci přidávající co největší light radius. Když je potom nahradíte standardní prokletou výbavou. Kvůli bugu totiž hra light radius zpětně nesníží

Důležitá poznámka: Jak jistě víte, tak vzhledem k bugu se hráč s příliš nízkými životy používající mana shield nedá stunlocknout příšerami. Proto vězte, že byste měli mít minimálně 80 životů na nightmare obtížnost a 120 hp na hell. Zde tedy platí výše zmíněná výjimka o možnosti využití předmětů s příponou +life,+vitality (samozřejmě nesmí mít žádný pozitivní prefix!). Tím dosáhnete toho, že hit recovery bude fungovat správně.

Svitky, lektvary, magické knihy a zlato

Svitky jsou pro BNM důležité, vždy potěší, když můžete kouzlit, aniž při tom vyplýtváte nějakou tu manu. Stejně jako u lektvarů platí, že nesmíte vyhodit nějaký prokletý předmět jen proto, abyste si udělali místo pro svitek.

BNM mohou nakupovat knihy, svitky a lektvary u Pepina a Adrie, stejně tak mohou prodávat nalezené předměty Griswoldovi.

Cheatování

Není povoleno 🙂

Player Killing

Povoleno zabíjet pouze cheatery. Hodně štěstí .)

Pozn. Pokud se vám nedaří najít proleté věci, tak vězte, že tento zvláštní typ předmětů tvoří 5-10% všech padajících magických věcí. Takže to tak strašné nebude…
A úplně poslední poznámka: Prokleté věci se nedají opravovat u Griswolda, tak hrajte opatrně.


Několik poznámek k BNM
Alaitos

– Maximální hodnota magic u kouzelníka je 250, což znamená, že budete mít problém naučit se některá kouzla. Samozřejmostí je tedy využívání Enchanted Shrine, který zvýší všechna naučená kouzla o jeden level a jedno kouzlo o jeden level sníží. Snižuje tak na 50% kouzlo Chain Lightning, což je obrovská výhoda, neboť toto kouzlo je nejlepší mít na menším levelu (6-8), abyste neměli problémy s jeho třepením. Level tohoto kouzla totiž nijak neovlivňuje jeho damage (ten je ovlivňován levelem postavy), ale pouze jeho dosah. Když je tento dosah příliš velký, tak se kvůli bugu řetězec chainu trhá a je tedy velmi neefektivní. Proto dbejte na správnou regulaci levelu tohoto kouzla.
Co se týče dalších kouzel, tak jsem si mimo standardní sestavy – stone curse, teleport, mana shield, fire ball a chain lightning – oblíbil ještě kouzla Guardian a Golem. Guardiana používám jako průzkumníka, kterého vždy použiju, když chodba zatáčí, nebo při vstupu do nové místnosti. Střílí totiž i po skrytých příšerách jako jsem Hiddeni apod. a dokáže (nejen) jim slušně zatopit. Golem je využitelný až na vyšším levelu kouzla. Jeho schopnosti se dále zvyšují s počtem vaší many a s vaším levelem. Jak Golem funguje si můžete přečíst v oddělení Kouzla

– Používejte infravizi, pomocí ní dokážete vyčistit level mnohem rychleji. Skupujte všechny svitky s infravision, co vám Adria nabídne, budou se hodit.

– Postup levely lze urychlit střílením naslepo. Okamžitě po otevření nějakých dveří vystřelte fireball nebo chain (podle typu příšery). Pokud zahnete za roh, tak udělejte to samé. V dlouhých chodbách si kouzlením útočných kouzel do nepropádané oblasti můžete zjistit, jaké příšery v dálce skrývají a popřípadě je i zabít. 

– Dejte bacha na příšerky Illusion Weavers, které se nachází v levelech 8-10. Stejně jako ostatní potvory kategorie Hidden se umí zneviditelnit a zaútočit na vás nečekaně ve velkém množství (dokonce hned při vstupu do levelu). Jakmile vstupujete do levelu 8-10 tak okamžitě po nahození mana shieldu zakouzlete Chain Lightning. Pokud uslyšíte charakteristický zvuk Weaverů, tak postup opakujete dokud jejich žluté mrtvolky napadnou k zemi :).
Ze stunlocku byť jen jednoho Weavera se kouzelník bez AC velmi těžko vymaní, pokud jsou u vás dva, tak je to již téměž jistá smrt. Pokud se tedy v levelu Weavers nachází, tak neustále preventivně kouzlete Chain Lightning.

– Prokleté předměty nejdou opravovat u Griswolda. Pečujte tedy o vaši výbavu jak nejlépe dovedete a zvyšujte její durabilitu pomocí hidden shrinů. Naštěstí se dají opravit pomocí religious shrine a myslím, že by je dokázal opravit i válečník, ale to jsem nezkoušel.
Nejnáchylnější na zničení jsou samozřejmě obranné předměty (brnění, helma a štít). Zbraň se vám nikdy nezničí, jelikož kouzelník zbraň k útoku nepoužívá. Poškodit se však dá při rozbíjení sudů apod.

– Stunlock vás bude provázet po celou hru. Ať standardními fyzickými útoky, nebo kouzly. Z toho vyplývá nepouštět si k tělu víc jak jednu příšeru, být neustále v pohybu a kličkovat před střelci. Pokud ulička zatáčí, jděte podél vnější stěny – nestane se vám, že vás ihned napadne a stunlockne příšera stojící přímo za rohem. Hlavní je postupovat pomalu a nevylákat najednou více příšer, než jste schopní zabít. Vím, že je těžké udržet si stejnou soustředěnost po celou dobu hraní, ale pokuste se o to.

– Využívejte targeting bug 🙂 Pokud budete stále horizontálně chodit sem a tam, tak vás příšery nemohou zasáhnout svými projektily (šípy či kouzly). Směr chůze jsem vyznačil do následujícího schématu :)):

< ————————————————————- >

Příšery vás sice nezasáhnou ale jakmile po nich začnete kouzlit, tak se vaše postava zastaví. Musíte se tedy naučit vystihnout ten správný okamžik, kdy začít kouzlit, aby vás trefilo co nejmíň střel (nejlépe žádná). Tímto způsobem se dá vyčistit plná místnost Hell Spawnů bez nějakých výrazných ztrát many.

– No a když vás holt zabijí, tak jedna optimistická zpráva na konec- bez svých věcí jste silnější než s nimi, takže žádnou paniku 🙂

Až přijdu na nějaké další věci, tak to sem napíšu. Bye.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *