Dovednosti

Jak jste se již mohli dozvědět v oddílu Postavy a NPC, tak každá z postav ovládá jednu dovednost (skill). Zde najdete popis těchto dovedností spolu s informacemi o všech kouzlech.

Opravování předmětů

Každý válečník má již od začátku skill, který mu umožňuje opravovat poničené předměty. Najdete ho mezi kouzly hned na čestném prvním místě v první sadě. Používá se stejně jako kouzla, pravým klikem na ikonu se aktivuje speciální kurzor, kterým pak musíte ťuknout na předmět, který chcete opravit.

Zde je hlavně nutné podotknout, že při každém použití tohoto skillu se snižuje maximální durabilita předmětu. Záleží na levelu, takže čím vyšší ho máte, tím méně maximální durabilitu snížíte. Ale ať jste třeba na 50. levelu, vždy tu nějaké poničení je (vyplývá to ze vzorce pro tento skill, který zde interpretovat nebudu, neboť to považuji za zbytečné). Válečníci na nižších levelech, by si měli použití skillu dopředu rozmyslet, neboť mohou předmět vážně poničit.

A nyní příklad. Použijme unikátní brnění pro kouzelníky a rogue Najs Light Plate (75/75). Řekněme, že jeho používáním klesla současná durabilita na 22 a stav je tedy 22/75. Warrior na 50. levelu by ho dokázal opravit na hodnotu 74/74 (jak vidíte, tak i zkušený válečník nemůže opravit předmět bez ztrát, minimální ztráta je vždy alespoň 1). Naproti tomu válečník na 10. levelu by v průměru dopadl následovně: 44/44. Tyto hodnoty jsou spíše pro představu, neboť přesné hodnoty určit ani nejdou, jelikož vzorec pro výpočet této události počítá i s náhodnými čísly.

Můj názor je takový, že se vždy vyplatí nechat předměty opravit u kováře ve městě. Pro začátečníky to s ohledem na předešlý příklad ani jinak nepůjde a pokročilí mají na opravu u Griswolda dost peněz a navíc si určitě nechtějí svou cennou výbavu nechat (i když „relativně“ nepatrně) použitím tohoto skillu zničit. Naopak je výhodný, když využíváte nějakou zbraň, kterou po domlácení levelu stejně zahodíte a nechce se vám kvůli opravě chodit do města.

Dobíjení magických holí

Tady se zase tak rozepisovat nebudu, neboť princip je podobný jako u válečníka. Zde sice neztrácíte durabilitu předmětu, ale naopak přicházíte o „charges“ magické hole – tedy počet jejich nábojů. Sice to není tak tragické, jako u válečníka, ale vždy přijdete minimálně o jeden náboj, což je zvláště u holí s nižším počtem nábojů dost závažný problém. Přesto tento skill považuji za mnohem užitečnější, než ten válečnický, neboť se hodí pro dobíjení přechodně používaných magických holí. Prostě jdete dungeonem a najednou najdete třeba staff of fireball. A proč ji rovnou nevystřílet a neušetřit trochu many, že? Když dojdou náboje, prostě si ji dobijete a až bude mít příliš mále charges na to, aby se dala účinně využít, tak ji prostě zahodíte. Podobný postup si u válečníka a náhodně nalezeného meče představit nedovedu.

Odstraňování pastí

Lučištnice má diametrálně odlišný skill. Jde totiž od odstraňování pastí z truhel v dungeonech. Co se týče úspěšnosti odstranění pasti, tak snad jen jeden údaj. Pokud máte dexteritu vyšší než 180, tak jste za vodou a ani pasti v 16. levelu vám nebudou dělat problémy (stoprocentní úspěšnost). Co se týče praktického využití, tak si nejsem jist, kolik z lidí hrající za rogue skill využívá, neboť mi to přijde velmi zdlouhavé. Rogue má však ještě další schopnost a tou je rozpoznání zapasťované truhly. Z toho vyplývá, že takovou truhlu buď vůbec otvírat nebudete, nebo ji otevřete za použitím skillu (zbytečné) a nebo budete při jejím otevřením opatrnější a před případnou šipkou či kouzlem včas uhnete (ne, že by byl damage nějak vysoký, ale alespoň ze soutěživost :). Pozor na truhly v pekle, kde je velmi často kouzlo Nova.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *