Bolty’s Guide for High Level Warrior (do češtiny přeložil a poznámkami doplnil Mr.Seth).

SETH: WARRIOR GUIDE
se souhlasem autora převzato z www.hyperlink.cz/seth

Když jsem si pročítal stránky o Diablu na Internetu, zarazilo mne, že neexistuje prakticky žádný důkladnější návod pro válečníky v Diablu. Vím sice, že anglických textů je dost, ale koho by bavilo stále se dívat do anglického textu a hledat nová a neznámá slovíčka spojená výlučně s Diablem. Od toho je tu můj průvodce.

Průvodce popisuje nejčastější situace s válečníkem, jeho vybavení a vše potřebné pro opravdové ovládnutí tohoto charakteru. Nalézají se tu také různé doplňkové taktiky pro šílence, kteří se nebojí úskalí hry a vrhají se na příšery s berzerkem. Největší část je ale věnována KLASICKÉ podobě válečníka.

Všechny zde uváděné názory jsou mé vlastní a já bych byl rád, kdybyste si i vy vytvořili svůj vlastní názor na tuto hru. Samozřejmě existují i jíní hráči, kteří mají své vlastní názory a chtěl bych abyste se učili ode všech, co hrajou válečníky a bavili se s nimi o tom. Samozřejmě má každý hráč svůj pohled na věc, ale myslím si, že taktika je v podstatě pro všechny stejná.

 

Předpoklady:
#1 – Jste legit hráč. Čítr nepotřebuje taktiku…
#2 – Vaše staty nebyly poškozeny oltáři ani Black Deathy (zmíním se o tom později)
#3 – Nebudu zde rozebírat duelové strategie. O tom si přečtěte jinde…
#4 – Alespoň trochu rozumíte hře.

Výhody válečníka:
#1 – Nezraňuje spoluhráče
#2 – Nikdo není imunní vůčí oceli :o)))
#3 – Při růstu po levelech je stále lepší a lepší
#4 – S dobrým vybavením nemusí stále navštěvovat vesnici pro další láhve

Nevýhody válečníka:
#1 – Pomalejší než kouzelník
#2 – Extrémně závislý na vybavení
#3 – Při smrti velmi těžko získává zpět své věci

Úvod máme za sebou a můžeme přistoupit k samotnému návodu. Hned po vytvoření charakteru zjistíte, že bez určitých věcí se prostě neobejdete. Jednou z těch věcí jsou

Kouzla

Kouzla tvoří nejvíce podceňovanou část válečníkova bytí. Jejich správné použití závisí na spell levelu kouzla a taktice. Někteří válečníci si sice myslí, že kouzla jsou pro ně zbytečná, ale velmi se pletou. Bez některých kouzel, se totiž vůbec nedá hrát.

Válečník potřebuje umět minimálně dvě kouzla: Healing a Teleport. Stone Curse není až tak důležité, ale já ho doporučuju se naučit

HEALING – velmi důležité kouzlo. Z jedné plné many se dokážete uzdravit 3x – 4x. Je nutné mít spell level na 15. Tohle kouzlo stojí s každým dalším levelem postavy stále více many a je proto dobré mít, co největší spell level.

TELEPORT – velmi důležité kouzlo pro přesun po levelech a také k telekillingu (o tom později). Pro maximání použitelnost musíte mít minimálně 8 level kouzla

STONE CURSE – pomáhá při malém to-hit% bonusu. Je dobré mít 9 level kouzla

ÚTOČNÁ KOUZLA – ztráta času. Existuje sposta jiných způsobů, jak zabít příšery. Přesto je dobré umět Chain Lightning, Guardian, Fire Wall, Golem a nebo Flame Wave. Při hledání Enchanted oltářů se vám zvíší i spell level kouzel, která správný válečník prakticky nepotřebuje. Třeba střílení Fireballů je dost neefektivní vzhledem k nízkým magickým schopnostem válečníka a s tím spojeným špatným zaměřováním (prostě příšeru netrefíte a Fireball proletí skrz ni, i když příšera není imuní).

POZNEJTE REZISTENCE PŘÍŠER – tohle je velmi důležité. S pomocí správných kouzel na ty správné příšery si práci zrychlíte a hlavně zlehčíte. Je třeba nesmysl kouzlit na Soul Burnery Fire Wall, protože jsou imunní vůči ohni. Je to prostě plýtvání manou. A té má každý válečník vždy málo.

Vybavení

Být válečníkem má své výhody. Sice je to dost diskutabilní, ale myslím si, že jen válečníci mají přístup k těm nejlepším věcem. Když často hrají v Hellu nacházejí(od určitého levelu) stále lepší a lepší předměty. Je někdy velmi těžké si mezi nimi vybrat ty, které si necháte, a které zahodíte.

Věci, které zde uvádím, jsem rozdělil klasicky do tříd podle typů věcí. Jsou to: helmy, štíty, zbraně, brnění a prsteny. Vše je doplněno MÝM názorem, co je nejlepší.

Některé ze zde uváděných věcí jsou lehko k sehnání. Jiné (třeba Obsidian ring of Zodiac) nenajdete nikdy. Vše záleží na vašem štestí a taky na tom, kde hrajete. Samozřejmě, pokud nenajdete tyhle, mnou inzerované, věci, improvizujte.

HELMY

Zde je spousta možností. Pro válečníka je těžké si vybrat právě tu pravou. Existují skvělé unique helmy, které jsou jen těžko k sehnání, ale za to mají zajímavé bonusy. Ale i magické helmy nemusí být špatné. Vše záleží na vašem ostatním vybavení a taky na tom, co od helmy očekáváte.

#1 ROYAL CIRCLET
Atributy: AC 40, +10 all, +40 mana, +10% light

Klady: Skvělé AC, +10 all pomáhá všude, +40 many je pro válečníka opravdu hodně Podle mého názoru je to nejlepší helma. S ohledem na její vlastnosti je prakticky nepřekonatelná.

Zápory: 40 AC není nejvíce. Je možno mít i 60 AC v helmě. +10% light aktivuje více potvor. Je velmi těžké ji najít :(((

#2 HELM OF SPRITS
Atributy: AC 4-6, 5% life stealing

Klady: Mít v helmě life stealing je skvělá věc. Tahle helma dává příponu „of blood“ na jakoukoliv zbraň, kterou držíte v ruce (se zbraní of blood se bonusy bohužel nesčítají :o((( Podle mého názoru je tahle helma nejlepší pro charaktery na vyšším levelu (od 35 nahoru). S touhle helmou můžete být v podzemí prakticky stále. V kombinaci s „of haste/speed“ zbraní, která vám umožní krást život rychle, je tahle helma na obtížnosti Nightmare a Hell bezvadná.

Zápory: Malé AC, žádné další bonusy kromě life stealingu. Tahle helma vám může snížit AC pod 230. Proti knechtům na obtížost Hell budete mít s tímhle AC problémy. Vše zaléží na ostatním vybavení a také na levelu postavy.

Poznámka: Helm of Sprits můžete najít na obtížnosti Nightmare a Hell v 2-3 levelu dungeonu. Vypadává pouze z bosů(unique příšery).

#3 GOTTERDAMERUNG
Atributy: AC 60, +20 all, -40% light, all resistancies=0, -4 damage from enemies

Klady: Největší možné AC, +20 all je jako mít perfektní zodiak v helmě, -4 damage from enemies pomáhá, -40% light vyláká na vás míň příšer. Tahle helma je skvělá proti knechtům(hodí se někdy i na duel).

Zápory: Všechny rezistence na nule. Tohle v Hellu zabíjí. V kombinaci s Constricting ringem(all resistances=75% max) bohužel vyhrává helma.

Poznámka: Rezistence jsou velmi sporadické. Pokud je máte na 0 je váš válečník schopen blokovat všechny magické útoky štítem. Při Fireballech je potíž s tzv. splash damage(area efekt), která prostě blokovat nejde. Další věcí je to, že někteří válečníci používají tuhle helmu neidentifikovanou. Stačí jim AC 60 a ostatní bonusy přehlížejí. Pokud se rozhodnete si ji nechat neidentifikovanoou nedopusťte, aby vám ji Cain omylem identifikovat.

#4 GODLY HELM OF THE WHALE
Atributy: základní AC 10-15, +171-200% armor, +81-100 life

Klady: Vysoké AC (až 45), obrovský bonus k life.

Zápory: Nedává bonusy k atributům, nedává nic kromě AC a life.

Poznámka: Nedá se najít v Hellu, ale jde koupit pouze u Wirta. Velmi vzácná. Life je pro válečníka velmi důležitý. Pokud ji uvidíte u Wirta, hned ji berte.

MÉ DOPORUČENÍ: Jedině Royal Circlet. Pokud si ji seženete nebudete zklamáni. Zvýší staty a také vám přidá HODNĚ many. Na vysokém levelu je možné hrát s Helm of Sprits. Její nízké AC vám nebude vadit ani proti knechtům a vyhnete se stálému chození pro lektvary.

ŠTÍTY

Jako obvykle je pro válečníka spousta možností.

#1 STORMSHIELD
Atributy: AC 40, +4 Damage from Enemies, +10 Strength, Fast Block, Indestructible.

Klady: Slušné AC, trochu lepší damage díky „+10 strenght“, Indestructible pomůže při opravách (získat peníze v téhle hře není vůbec žádný problém).

Zápory: +4 damage from enemies vám dá dodatečné zranění. Při střelbě z luku je to docela nepříjemné…

Poznámka: Tohle není špatný štít, ale budete potřebovat rozhodně lepší…Třeba hned ten následující.

#2 AWESOME SHIELD OF TIGER/WOLF
Atributy: AC 35-50, +30-50 life

Klady: Při troše štěstí lepší AC než Stormshield. Ve srovnání se Stormem dáte menší damage, ale budete mít více life, víc AC…

Zápory: Žádné. Tento štít je nejlepší ze všech.

Poznámka: Vzhledem ke generaci předmětů je možné získat i Holy shield of Tiger. Je VELMI vzácný, protože se dá koupit jen u Wirta, když jste na levelu 18-21.

#3 EMERALD/OBSIDIAN SHIELD OF TIGER/WOLF
Atributy: +31-50% resist all, +31-50 life

Klady: S tímto štítem se vám uvolní jedna předpona na místě ringu nebo amuletu. Nebudete tedy potřebovat 2 předpony na rezistence, ale jen jednu. Tu druhou je možno vyměnit za Dragon`s (na manu) nebo Gold (na to-hit%).

Zápory: Nízké AC.

#4 GODLY SHIELD OF THE AGES
Atributy: AC 45-60, Indestructible

Klady: Vysoké AC. Největší jaké je možné dostat do štítu.

Zápory: Nepřidává life. Velmi vzácný. Dá se koupit jen u Wirta.

Poznámka: Přípona „of Ages“ je jediná, která může být na tomhle štítu. Všechny ostatní jsou příliš drahé na to, aby mohly být získány legit.

MÉ DOPORUČENÍ: Berte Awesome Shield of the Tiger. Skvělé AC v kombinaci s bonusovými životy dělají tento štít nejlepším ve hře. Na vyšším levelu (45 a více) je možné zkusit Emerald Shield of the Tiger.

ZBRANĚ

U zbraní je výběr celkem lehký. Horší je tu pravou zbraň získat. Můj výčet zahájím samozřejmě King`s Swordy. King`s je předpona, která dává 76-100% bonus na to-hit% a 151-175% bonus na damage. To je pro válečníka to pravé. Samozřejmě je dobré mít meč v podobě Bastard Sword pro co nejlepší využití této předpony. Otázka vyvstává při určení nejlepší přípony.

#1 KING`S SWORD OF HASTE/SPEED

Haste/Speed jednoduše vede. Budete s ním sekat opravdu hodně rychleji než s normální zbraní. Rychlé sekání znamená rychlé vraždění :))) Příšera, do které budete sekat, se jen těžko zmůže na nějaký odpor. S tímto mečem udržíte příšery u vás tak, aby vám neutekly (succubi, advokáti). V kombinaci s Helm of Sprits budete krást život mnohem rychleji.

Poznámka: Vzhledem k desingu Diabla je Speed stejně rychlá jako Haste. Jen je levnější při opravách.

#2 KING`S SWORD OF VAMPIRES

Krade 5% many. Mana vám bude dorůstat v průběhu boje. Nebudete muset tak často chodit doplňovat lahve. Můžete zůstat dole prakticky nekonečně dlouho. S magickým léčením si vystačíte. Tohle je ta největší výhoda nad Haste/Speed. Bohužel si ale díky pomalému sekání neudržíte Advokáty u sebe. Budou vám neustále utíkat. Sám dokážu s tímhle mečem vyčistit celý Hell/Hell bez jediného lektvaru.

#3 KING`S SWORD OF BLOOD

Krade 5% života. Stejný princip jako Helm of Sprits nebo meč „of Vampires“. Můžete zůstat bez lahví a vůbec to nevadí. Myslím ale, že HoS nebo meč „of Vampires“ jsou lepší, protože kradení 5% many je rozhodně výhodnější. Popřípadě mít Haste/Speed.

A teď ostatní předpony…

#4 STRANGE SWORD OF HASTE

Tahle skvělá předpona 101-150% na to-hit%. To je pro válečníka, který potřebuje vysoké hodnoty to-hit% v Hellu na nejvyšší obtížnosti, opravdu hodně. Jde koupit pouze u Wirta. Pokud vám ji bude nabízet, tak ji rozhodně kupte. Vyplatí se zejména na nejtužší knechty a Advokáty. Pamatujte, že válečník má svou damage z extrémě vysoké síly, a ne z meče.

#5 GRANDFATHER
Atributy: +5 all, +20 life, +20% to-hit, +70% damage, jednoručíní great sword.

Poznámka: Skvělý meč pro válečníky na nízkém levelu. Jde velmi špatně najít a taky postupem času je lepší King`s sword of Haste vzhledem k lepším statistikám to-hit a rychlého útoku.

#6 CIVERB CUDGEL
Atributy: -5 dexterity, -2 magic, +200% damage vs. demons

Poznámka: Na první pohled vypadá tahle palice velmi nepoužitelně, ale co znamená to +200% damage vs. demons? Když si ji nasadíte, tak žádný efekt nepoznáte. Obyčejná damage, nic se nezměnilo. Jenže… Tahle věcička dává těch zmíněných +200% ne z damage zbraně, ale z celkové damage. Podívejte se kolik máte damage a teď si to vynásobte třemi. To je číslo :o))) Je možné dát třeba 300 damage jediným bouchnutí. Bohužel má tahle zbraň i jeden zápor. Nepřidává bonus na to-hit%, což ji činní nepoužitelnou v Hell/Hell. (Pokud hrajete jen v Hellu, tak Demoni jsou všechny potvory kromě Lava Maw, kteří jsou animals)

MÉ DOPORUČENÍ: Podle mě je nejlepší volbou King`s Sword of Haste. Skvělé atributy zkombinované s vysokou damage činní z tohoto meče přesně to, co potřebuje každý správný válečník. Hned jako druhý meč bych zařadil Strange Sword of Haste, protože pokud nemá válečník velké to-hit% tak jednoduše nemá na zabíjení silnějších potvor.

BRNĚNÍ

Pro válečníky je tahle kategorie největším utrpením. Válečník potřebuje co největší AC. Nejlepší legitimní předpona na Full Plate Mailu je Awesome. Dává 131-150% bonus k AC. Bohužel Awesome Full Plate s příponou jsou extrémně vzácné, a proto také každý válečník vezme to, co mu přijde pod ruku. Pokud máte možnost vybírat z přípon, doporučuju „of Lion“, „of Tiger“ a také „of Harmony“ nebo „of Precision“. Přípona „of Stars“ je také dobrá, ale je VELMI vzácná :o(((

PRSTENY

Pro válečníka je, jako pro každou další profesi, tahle kategorie velmi důležitá, protože bez pořádného vybavení v oblasti prestenů a amuletů se neobejde. Pro válečníka jsou důležité předpony na manu a rezistence a přípony na life a dexteritu.

LIFE – Přípony „of Lion“, „of Tiger“ a „of Life“ jsou předpokladem pro to, aby váš válečník měl dostatek života. Bez dostatečného množství Life bude hra dost těžká. Nepřehlédněte také příponu „of Zodiac“, která přidá v nejlepším případě 40 life a také zlepší všechny ostatní atributy.

DEXTERITY – Obratnost je pro válečníka důležitá ze spousty důvodů. Určuje jeho AC, to-hit% a také v neposlední řadě jeho schopnost blokovat. Čím více dexterity, tím je lepší bloking. Bohužel válečník má ze všech tří charakterů obratnosti nejméně, a tak nezbývá než se pořádně vyzbrojit. Nepřehlédněte proto přípony „of Perfection“ a „of Zodiac“.

MANA – Pro válečníka je nejlepším prostředkem k zisku nejvíce many předpona „Dragon`s“, která dává 51-60 many. Příponu „of Wizardry“ můžete s klidem prodat, protože u válečníka není tak efektivní jako u kouzelníka.

REZISTENCE – Pokud nepoužíváte Emerald nebo Obsidian štít budete potřebovat dvě předpony, které vám zajistí potřebné rezistence. Proto je nutné mít dva Obsidian ringy (předpona „Emerald“ se na ringu ani na amuletu nevyskytuje :o((( Constricting ring není také špatný, ale dva Obsidiany jsou lepší.

U prstenů a amuletů je velmi důležité najít tu správnou kombinaci. Sice by bylo hezké, kdyby měl každý Obsidian/Dragon`s Zodiaky, ale díky Bohu, že to tak není :o)))

DOPORUČENÍ – Je velmi těžké se někdy rozhodnout jaké vybavení si ponechat a jaké vyhodit. Zkuste si najít věci, které mají v kombinaci nejlepší AC, to-hit%, damage, rezistence, life a dexteritu. Není to lehké, ale můžete mít kombinace na různé příšery nebo na různé situace. Všechny věci, které jsem tu vyjmenoval, jsou OPRAVDU ty nejlepší a VY je CHCETE mít. Pokud najdete věc, která má podobné vlastnosti, nechte si ji. Do doby než najdete třeba Awesome plate of Stars, se vám může hodit i Saintly plate of Lion…atp.

Nebudu tu psát, že nejlepší je mít Awesome Plate of Stars na hlavě Royal Circlet jako štít Awesome of Tiger atd. Je to myslím zbytečné. Mnohem důležitější je mít to správné vybavení pro ty správné situace.

Taktika

A teď se konečně dostáváme k jádru celé sajty, a to k návodu, jak hrát.

TELEKILLING – Každý válečník má vždy problémy s nepřáteli, kteří používají luky nebo kouzla. Každý válečník má problém je zabít. My, magii používající válečníci, takové problémy nemáme. Umíme telekilling.

Pro efektivní zabíjení příšer je důležité umět Teleport. Nejlépe spell level 8 a lepší. Teleport bude stát minimum many, 15.

Telekilling funguje velmi jednoduše. Procházíte Hell a uvidíte Succubu. Když na ni kliknete, ona začne ustupovat, dejme tomu za roh, kde na vás čeká spousta jejích kamarádek. Co dělat? Aktivovat kouzlo Teleport a kliknout přímo na Succubu. teleport vás přenese přímo na přesně známou lokaci. Teď už stačí jen kliknout na Succubu, která je těsně u vás, a zabít ji.

Dobrou pomůckou při Telekillingu je také klávesa Shift, která vám umožní zasáhnout příšeru bez toho, abyste museli na ni klikat. Stačí určit ten správný směr. Ve vetšině případnů je to pravý horní. Bohužel nevýhodou je nutnost používání obou rukou a také případné vypití lahve z opasku se díky Shiftu stane nemožným.

Telekilling není lehké se naučit, ale je to bohužel jediná možnost, jak zabít Soul Burnery v Hell/Hell, protože zkameňování je velmi drahé na manu. Soul Burnery totiž nepřestanou na vás střílet poté, co je začnete honit.

TELEKILLING V MULTIPLAYERU – Buďte obezřetní při používání Telekillingu ve hře s kouzelníkem nebo zlodějkou. Nezabíjejte příšery, na které sřílejí. Jedná se o chybu ve hře, při které se jim špatně ukazuje vaše pozice po teleportu a oni nestihnou včas zastavit střelbu. Raději nechejte střelce jim a sami se zatím věnujte příšerám, na které nestřílejí.

ZABÍJEJTE EFEKTIVNĚ – Tohle je pro válečníka velmi důležitá věc. Zabíjejte příšery postupně. Někteří sice zvládají sekat třeba i tří příšery zaráz, ale není to vhodné. Vždy raději zabijte jednu příšeru a pak se přesuňte na další. Zmenšíte tím počet útočníků. Existuje ale pár vyjímek:

a) Potřebujete zabít příšeru, která zraňuje vašeho společníka
b) Podstatně těžší příšera k vám došla a vy ji potřebujete rychle zneškodnit
c) Příšery mají dlouhou dobu hit recovery (vzpamatování se ze zásahu) a vy tak můžete vklidu mezi nimi překlikávat

LÉČENÍ – Používejte kouzlo healing s rozmyslem. Nemůžete ho kouzlit, když jste uprostřed bandy knechtů. V takové chvíli je vhodné vypít Full rejuvenation, který nejenom, že doplní život, ale také manu. Vždy o kousek ustupte a potom teprve můžete začít kouzlit Healing. Dobrým pravidlem je, udělat dva kroky a zakouzlit. Bohužel například Vipeři, činí tuhle metodu nepoužitelnou vzhledem k jejich rychlému útoku. Když vám dojde mana můžete buď vypít Full mana potion, a nebo si počkat až vám klesnou životy a vypít Full rejuvenation.

VYUŽÍVÁNÍ ROHŮ – Většinou nebudete potřebovat každou Succubu zabít pomocí Telekilling, ale budete moci využít prostředí dungeonu. Možností je spousta.

Succuby a další podobné příšery je vhodné nalákat do rohu, ze kterého se nepokouší vůbec zdrhnout, ale jen stojí a čekají.

V určitých případech je možné nalákat do rohu i dvě příšery a je potom velmi vhodné nejdříve zabít příšeru hned vedle té, která stojí přímo v rohu.

Smyslem celého snažení je jednodušší a hlavně rychlejší zabíjení. Telekilling je velmi vhodný, ale nehodí se na otevřená prostranství v dungeonu, vzhledem k možnosti aktivace spousty příšer. Mnohem lepší je lehký ústup a následný útok.

Představte si, že válečník uviděl Hell Spawnu. Rozhodne se ustoupit. Vybere si roh, kde už byl. Schová se za ním. Stoupne si kousek za okraj a bude čekat až se příšera dostatečně nepřiblíží.

Ve vhodnou chvíli vyjde zpoza rohu a nepřítele zabije:

Rohy pracují skvěle pro válečníka. Ale nejsou jediné překážky. Někdy vás Succuba nebude moci trefit kvůli nějaké překážce a zachová se stejne jako v předchozím případě. Porozhlédněte se po Caudronech, tělech na kůlech nebo po „skrytých“ zdích.

KLÁVESA SHIFT – je velmi vhodná pro Telekilling, ale uplatní se také v případech, kdy vám budou příšery utíkat z pod meče a vy je budete pronásledovat jen krok za nimi. Vhodná situace pro Shift. Stačí zmáčknout a určit směr a je to.

Další vhodným využitím je udržení příšer OD vás. Namiřte kurzor směrem k příšerám a párkrát klikněte. Každá příšera snažící se vstoupit na čtverec ve směru, kterým sekáte bude vržena zpět. Další výhodou je mnohem větší šance zasáhnout příšeru i s vašim nízkým to-hit%. Šance zasáhnout ji PODSTATNĚ vzrostla.

Klávesa Shift je také vhodná pro hru s ostatními hráčí, kdy si budete stále udržovat svou pozici a nebudete se plést zlodějce nebo kouzelníkovi do střelby.

PŘÍŠERY NA BLÍZKO – Válečníkům se tahle věc stává velmi často, zahnou za roh a uvidí 10-20 příšer valících se na ně. Co dělat? Použijte mozek a ne svaly…

Pomalu ustupujte. Využívejte rohů.. Využívejte Shift. Pomalu tu bandu decimujte. Když se vás budou snažit obklíčit a budou na vás útočit více jak tři příšery, ustupte. Pomalu. Využívejte zdí. Nepřátelé se na vás budou chaoticky vrhat a budou si navzájem zavazet. Vyžívejte také různých překážek.

Vhodné je také vyhledat nějaký roh a tam se pořádně opevnit. V rohu na vás budou útočit je tři příšery najednou. Pokud jsou ale příšery na vás příliš silné, útěk do rohu vás moc nezachrání, protože vám odřízne přístupovou (ústupovou) cestu a vy budete možná neschopni zakouzlit Teleport, nebo Phasing. (Phasing je rychlejší na zakouzlení)

PŘÍŠERY NA BLÍZKO I NA DÁLKU – Tyhle levely bývají noční můrou válečníků. Levely, kde jsou zkombinovány příšery, které vás zaměstnají a ty další vás ustřílí, buď kouzly nebo šípy. Co dělat? Je tu pár rad:

a) Využívejte rohů a dveří. Když vás příšery na dálku nebudou následovat, jednoduše nalákejte ty „na blízko“, sejměte je a pak si to běžte vyřídit se zbytkem místnosti.

b) Využijte rezistů a imunit příšer k vylákání jen určité skupiny a s tou si to pak vyřiďte. Použijte třeba Charged bolty, Flame Wave, Elementaly a nebo Chain Lightning (pozor na vylákání příliš mnoha monster)

c) Využijte Telekillingu k vybití všech střelců a zbytku osazenstva místnosti se potom budete moci v klidu věnovat.

STONE CURSE – Tohle kouzlo je využíváno velmi vzácně. Využívá se v situacích, kdy nemáte Haste/Speed zbraň nebo je vaše to-hit% velmi nízké a vy jste neschopni udržet příšeru u vás. Dalším důležitím využitím je teleportace příšer po celé obrazovce a následná honba za nimi. Stone Curse tohle honění ukončí.

V neposlední řadě se také Stone Curse používá jako útočné kouzlo. Válečník, vzhledem ke svým nízkým magickým atributům, jen velmi těžko zaměřuje. Například skupinu Snow Witches by bylo možné sejmout pár firebally, ale válečník prostě žádnou z nich netrefí. Pomůže zkamenění prostřední z nich a následná střelba Fireballů.

FIRE WALL – Zakouzlení spousty řad obraných zdí vám pomůže v rychlejším zabíjení příšer. Pomůže také zakouzlit je do dveří v místnosti v dungeonu nebo katakombách. Hodí se také na Diabla

BUTCHER – Příšera vyskytující se v druhém patře dungeonu je pro začínající válečníky (a nejen pro ně) značnou překážkou. Na nízkém levelu nemá proti ní válečník vůbec žádnou šanci. Je proto vhodné raději jeho komoru obejít a teprve později se sem vrátit. Na vyšší obtížnosti je Butcher s oblibou vyhledáván pro možnost nalezení Helm of Sprits. Pokud ale nemáte slušnou zbraň doporučuju nejdříve si ho zkamenět, protože je docela rychlý.

SKELETON KING – Leoric se vyskytuje hned patro pod Butcherem. Je obklopem mnoha kostlivci. Stejně jako v předchozím případě je vhodné se mu zpočátku vyhnout, protože je podstatně silnější než Butcher a skoro každá jeho rána ubere půlku životů. Na vyšší obtížnost může být obklopen také docela drsnými lučišníky, kteří vás dokážou rozmést během okamžiku. Proti nim pomáhá Chain Lightning.

LAZARUS – Diablův oddaný kouzelník se vždy vyskytuje v místnosti v 15 patře v pravém horním rohu (na severu). Laz a jeho společnost může být pro válečníka velmi tvrdou zkouškou. Spolu s Lazem se tam vyskytují dvě unique Succubi, Black Jade a Red Vex. V místnosti jsou také další dvě Hell Spawny a dalších asi 5 advokátů. Teleportem tam a ven vylákáte právě zmíněné Succubi. Po jejich smrti (Telekilling nebo prachsprosté nalákání za roh)se můžete pustit do kouzelníků. Je dobré pobít všechny advokáty a poté zkamenět Laze, protože udržet ho pod ranami vašeho meče může být problém.

DIABLO – Válečníci to mají s Diablem velmi jednoduché. Doporučuji vylákat jen jeho pomocí Holy Boltu a nebo pomocí Chain Lightningu (vyjde i jeden Black Knight). S dobrou výbovou je Diabla snadné udržet u vás. Pod jeho nohy Fire wall a po pár sekundách je po něm. S velmi vysokou dexteritou můžete jeho Apokalipsu velmi snadno blokovat štítem, je to totiž fyzický útok…

16 LEVEL A ADVOKÁTI – Advokáti jsou nejdrsnější střílící příšery. Spolu se Soul Burner jsou ve větším počtku smrtící.

Tady jsou určité tipy:

Poznámka: Pro 16 level se hodí obyčejná malá Dagger of Haste více než King`s Bastard Sword of Carnage. Proč? S její pomocí si můžete udržet advokáty u sebe a nebudou se vám teleportovat pryč.

Pokud jdete a uvidíte střílející advokáty je dobré jít přímo k nim. Nejlépe doprostřed mezi ně. Advokáti mají 2 útoky. Při tom prvním po vás střílejí Firebally, a když přijdete blíž tak začnou kouzlit Flash. Ten je na válečníkovi velmi neúčinný. Když se vydáte do středu advokátů přestanou střílet, ale začnou kouzlit Flash a válečník je může snadno vyřídit. Kupu advokátů je také možné použít jako živou barieru před dotírajícími Blood knechty.

Když je vaše to-hit% velmi nízné, budou vám advvokáti unikat. Je dobré si počkat, až se někde objeví. Pokud k nim přijdete a začnete sekat obvykle opět zmizí a teleportují se jinam. Důležité je proto načasování vašeho útoku…

V 16. levelu se vám bude hodit také Golem, který poté, co vyčistíte všechna prostranství od Blood knechtů, bude atakovat advokáty a ti přestanou střílet na vás, ale budou se snažit kouzlit Flash na Golema. Flash je účinný na Golemovi asi tak jako na válečníkovi. Vy budete mít mezitím čas sejmout další advokáty.

Advokáti mají tendenci se rozdělovat, proto, když vejdete do lokace s pěti advokáty, ustupte, počkejte deset sekund a potom tam vejděte znovu. Skupina bude rozdělena a její střelba nebude tak moc koncentrovaná.

V 16. levelu je také velmi nutné separovat každý druh příšer. Je výhodné vylákat Blood knechty pomocí Flame Wave, Guardiana nebo Elementalů a někde v klidu si to s nimi vyřídit. Zábavné je také proběhnout celý level, vyhýbat se Fireballům a nalákat co nejvíce Blood knechtů někam do ústraní.

SWORD OF VAMPIRES – Zabíjení příšer s tímhle mečem se značně liší od obyčejného zabíjení, vzhledem k možnosti využívat léčení pomocí kouzla. S tímhle mečem budete schopni vyčistit Hell/Hell bez jediné lahve. Stačí použít dobrou strategii…

Při používání tohoto meče, je vhodné mít konfiguraci s co největším AC a manou, protože budete muset častěji kouzlit Healing. Dobré je také mít dostatek života. Doporučuju také dostatečně využívat klávesy Shift, protože vaše sekání bude dost pomalé a příšery by vám mohly způsobit menší potíže.

HRA VÍCE HRÁČŮ – Hra s vícero válečníky je dobrá zábava a všechny zúčastněné strany mají požitek ze hry. Nemůžete zraňovat spoluhráče a je tu také možnost volného Telekillingu. Jen pozor na aktivaci příliš mnoha příšer. Problémy nastávají tehdy, začne-li se hrát se zlodějkou nebo kouzelníkem…

V takových situacích je dobré využít svého vysokého AC jako barieru pro ostatní charaktery. Je velmi dobré využívat Shift pro udržení své pozice a nemotání se kolem. Je velmi těžké určit, kam se vydáte, a tak kouzelníci a zlodějky nestihnou včas zastavit střelbu.

Pokud hrajete s mágem proti plně imuním příšerám a on používá Civerb Cudgel nebo nějakou jinou dobrou zbraň, bude nutné hodně příšer zkameňet. Nechte mága ať si zabije ty, co si sám zkameněl. Nebuďte otroci.

Nebuďte jako klasičtí válečníci, kteří aktivují tuny příšer, které je potom ubijí. Když uvidíte dva Blood knechty jdoucí na vás, počkejte. Třeba je hned za nimi skupinka dalších deseti, která čeká jen na to, až je aktivujete. Proto ukažte ostatním, že máte mozek a nejste jen „hloupý“ válečníci.

Dobré je také zkusit si zahrát za ostatní charaktery. Lidé, kteří hrajou jen s válečníkem, budou jen těžko předvídat, jak se zachová mág v takové a takové situaci.

ZNOVUZÍSKÁNÍ PŘEDMĚTŮ – Válečníci mají největší problémy vždy při získávání předmětů po své smrti. Když ztratí své pláty a jsou prakticky nazý, může pomoci cesta magie. Vyhoďte všechny peníze na náměstí. Nechcete přece, abyste při každém dalším zabití, přišli o polovinu svých peněz.

Osobně se mi také osvědčila taktika, co nejvíce snížit světlo (Gotterdamerung a „of Dark“ předměty). S minimálním světlem (-80%) uvidíte pouze jedno políčko před sebe. S využitím svitku Infravision máte obrovskou šanci vybrat si vhodnou cestu k vašim věcem. Také vám pomůže Stone Curse. Z jedné plné many budete schopni zakouzlit 2x Stone Curse. Díky vaší vysoké síle bude potom zabíjení zkamenělích příšer jednoduché.

Pomůže také Telekineze, se kterou si budete moci vzít své věci přes zeď a nebo na velkou dálku… Je možné použít také kouzla, která účinkují i po vaší smrti. Například Guardian a Fire Wall můžou udělat špinavou práci za vás i bez vás :o)))

Tipy

Následuje pár tipů pro lepší hru a také pro zvětšení válečnického potenciálu.

OLTÁŘE – Oltáře patří k životu válečníka stejně jako jeho meč nebo štít. Pomáhají. Ale mohou také uškodit.

Dobré oltáře: Abandoned, Creepy, Cryptic, Divine, Eerie, Eldritch, Enchanted, Glimmering, Hidden, Quiet, Religious, Spooky. Na nižších levelech se hodí i Mysterious a Spiritual.

Špatné oltáře (a nebo nevhodné): Fascinating, Holy, Magical, Ornate, Sacred, Secluded, Stone, Tainted.

NIKDY nešahejte na Fascinating, Ornate, Sacred, Cauldron a Goat. Tyhle oltáře totiž snižují manu. PERMANENTNĚ. Myslíte si, že ztratit 20 many není tak hrozné? Věřte mi, JE.

Poznámka k Hidden Shrine: Hidden vám přidá durabilitu u všech věcí kromě jedné, tu sníží. Tohle JE dobrá věc. Předtím něž na něj šáhnete, si ale sundejte všechny Indestructible věci. Pokud chcete zvíšit durability jen u jedné věci, nahraďte ostaní věci koupenýma věcma, a nebo si něco najděte. (Osobně si myslím, že je velké procento, že vám to ubere ze štítu, ale názory mých přátel se různí…)

ČTENÍ KNIH – Při nalezení prstenů „of Wizardry“ doporučuju ponechat si je, protože vám pomůžou při čtení knih. Dobré je mít také Dreamflange (unique mace). Nebudete muset alespoň tak často hledat Enchanted Shrine.

BLACK DEATH – Dávejte si pozor na tyhle žluté zombie. Nalézají se v 3-5 patře, a jejich nejstrašnější věcí, kterou umí, je ubírání života. PERMANENTNĚ!!! Sice mají nízké to-hit%, ale já přesto nedoporučuju se k nim přibližovat. Válečníci mají málo života, tak proč mít ještě míň? Použijte útočná kouzla, nebo jděte jinam.

HOTKEYS – Vždy mějte nastavéné tři kouzla: Teleport, Stone Curse a hlavně Healing. Zapamatujte si pod jakou klávesou leží. Je to důležité! Každá další půl sekunda při níž budete hledat Healing vás může zabít. Jako čtvrté kouzlo je vhodné si vzít Chain Lightning (katakomby) a nebo Golema (16. level).

OPASEK – Vše záleží na vašem levelu. Myslím si, že už od prvních levelů byste si měli zvykat více nosit manu než život. Nošení červených flašek je neefektivní. Mnohem lepší je zakouzlit z jedné lahve many 4 Healingy než vypít jednu červenou. Vhodné je také nosit Full rejuvenation, který doplní nejen manu, ale také život. Osobně nosím asi 4 Full many a zbytek Full rejuvenation. Pokud Pepinovi dojde zásoba, tak si musím koupit obyčejné červené lahve, ale to je jen málokdy :o)))

EXPIRIENCE – Nightmare/Hell je výborné místo na získávání zkušeností. Dostáváte zde expirience skoro až do 47 levelu a hlavně je velká pravděpodobnost, že najdete skvělé věci typu Awesome Plate of Stars apod. Dalším skvělým místem je Hell/Katakomby a Hell/Caves. V katakombách máte šanci najít také pár oltářů.

PENÍZE – Myslíte si, že 5 000 je maximální počet mincí v jednom slotu? Špatně. Vzhledem k cenám v Diablu je velmi výhodné nosit u sebe věci, které už nepotřebujete, ale které mají hodnotu více jak 5 000. Nejčastěji to bývají prsteny a amulety. Dalšími věcmi můžou být například Demonspike Coat a nebo Staff of Blood Star s dobrou předponou.

ARMOR CLASS – Kolik mám mít AC? To je velmi častá otázka. Vše záleží na vašem levelu. Když má válečník level 45 a větší je možné hrát i s AC okolo 230. Jenže, kdo má 45 level? Skoro nikdo…

Maximální AC:

Character level AC
35 315
40 305
45 295
50 285

Jak je vidět, AC klesá o 2 za každý level charakteru. Tyto hodnoty jsou MAXIMÁLNÍ. Jsou vypočítané (já to nepočítal :o))) proti Blood knechtům v Hellu. Každé další zvýšení je jen plýtvání. A hlavně, nezávysle na tom, jak vysoké je vaše AC, budete náhodně zasahováni.

TO HIT% – Zkušení hráči už vycítí jestli se trefují do příšer nebo nikoliv. Pro ostatní je tady tabulka.

Maximální to-hit%:

Character level To-Hit%
35 205
40 200
45 195
50 190

Jak je vidět klesá to-hit% o 1 za každý level charakteru. Tyhle hodnoty jsou proti Blood knechtům v Hellu. Pokud máte vyšší hodnotu, něž je ta v tabulce, je to zbytečné (neplatí pro duel). Také se netrefíte v 5% případů. Pokud máte to-hit% značně menší budete mít plné ruce práce.

OBRATNOST A BLOKOVÁNÍ – Blokování útoků je pro válečníka nezbytné vzhledem k tomu, že i když máte vysoké AC, budete zasaženi. Proto jako poslední záchrana vám poslouží štít. Nejlepší je blokování ve 100% případů, samozřejmě, ale to už závisí na vaší obratnosti a ta je dost nízká….

Maximální dexterity:

Character level Dex
35 150
40 140
45 130
50 120

Poznámka: Tyto hodnoty budete potřebovat pro 100% blokování. Jak je vidět, není snadné dosáhnout těchto hodnot. Na menších levelech je to prakticky nemožné. Teprve až okolo levelu 45 je možné dosáhnout přijatelných hodnot. A proto pamatujte, že když i nepatrně zvýšíte dexterity (třeba jen o 5 bodů), může se výsledek projevit o poznání lepším blokováním.

Předsudky: 100% blokování je hloupost. Když váš charakter stojí a seká, bude blokovat útok. Pokud ho příšera zasáhne během blokování BUDE zasažen. Pokud ho příšera zasáhne během vzpamatovávání se ze zásahu, bude zasažen ZNOVU. Také při pohybu je nemožné blokovat.

Berzerkeři

VYSVĚTLENÍ – Být Berzerkerem znamená, být tvrdý. Musíte umět hrát. Musíte rozumět hře. Teprve potom se vám hra odmění nevšedním zážitkem.

Je velmi těžké dosáhnout vysokého to-hit%, AC a dexterity v jedné konfiguraci. To-Hit% má maximální proritu. Dobrá obratnost může pomoci v případech, že máte nízké AC. Díky autohitu příšer, může perfektní bloking udělat váš charakter nezasažitelný. Při zamyšlení nad tím, že jakkoliv vysoké AC vám to zaručit nemůže, je to velmi výhodné.

Je také velmi těžké mít maximální rezistence bez toho, abyste nenarušily ostatní atributy. Proti střelcům AC moc nerozhoduje (Poznámka: Rozhoduje, ale třeba střelce z luku, je možné rychle zabít Chain Lightningem). V hellu (pokud hrajete jen tam) se vyskytují jen střelci používající magii. V tomto případě vám AC moc nepomůže. Klasický válečník musí mít dvě předpony v prstenech na rezistence. Berzerker jen jednu (Emerald štít), a nebo žádnou (Emerald štít a Obsidian brnění). Uvolněné předpony poslouží jako zdroj další many.

Dobrý útok = dobrá obrana. Pokud stihnete zabíjet rychle, nebudete se muset bránit.

VYBAVENÍ – Správný berzerker je takový hráč, kterému vůbec nezáleží na AC. Může hrát jen v armoru, nebo mailu (Některým hráčům se líbí postava v kroužkovém brnění více než v plátovém). Jejich jedinou zbraní je dobrý útok a také promyšlená taktika.

Základním vybavení takového válečníka tvoří jeho štít. Bez blokování by totiž umřel. Nejlépe se hodí Emerald/Obsidian Shield of Tiger. Je jedno jaké bude mít AC, protože to není v tomhle případě důležité.

Meč: Bez dobrého bonusu na To-Hit% je prakticky nemožné rychle zabíjet. Nejlepší mečem je (jako vždy :o))) King`s Sword of Haste/Speed. Také se hodí Strange Sword of Haste/Speed, který prodává Wirt.

Brnění: Nezáleží na AC. Důležité jsou vlastnosti. Obsidian of Stars/Precision je to nejlepší. Je možné mít taky „of Sorcery“, „of Harmony“ „of Lion/Tiger“. Je také možné koupit u Wirta na levelech 18-24 Obsidian armor of Mammoth.

Helma: Helm of Sprits se jeví jako nejlepší volba. Dobrá je také Royal Circet díky bonusu na manu. Gotterdamerung je také vhodný.

Prsteny: Nejlépe všechny tři Dragon`s of Zodiak. Nemáte? Je možné použít také Drake`s of Heavens a nebo obyčejné Zodiaky. Prsteny na obratnost jsou také žádoucí, ale jen s předponou „Dragon`s/Drake`s“.

PŘEDPOKLADY – Dobrý válečník by měl samozřejmě s příslušným vybavením být schopen splňovat určité podmínky. Tady jsou:

a) To-Hit% – musí být nejméně 210% pro postavu na 30. levelu. JInak nastanou problémy.
b) Obratnost – Čím víc, tím líp. Je dobré mít 160 dexterity na 30. levelu.
c) Rezistence – je vhodné mít maximální rezistence kvůli Succubám a jiným magicky útočícím příšerám. Pokud nemáte maximální všechny rezistence, je vhodné mít alespoň Fire a Magic na Max a trochu Lightning.
d) Life – okolo 400 hitpointů by vám mělo zaručit, že přežijete i dvě tři „náhodné“ rány.
e) Kouzla – Teleport pro Telekilling. Stone Curse na rychle postupující příšery. Healling na léčení vlastních zranění. A Golema na drsné Advokáty.
f) Mana – Budete muset být schopní zakouzlit pár kouzel bez toho, abyste museli chodit stále nahoru pro lektvary. Čím více, tím lépe.
g) AC – ne moc, ale je dobré mít alespoň 215 na 30. levelu a okolo 50. levelu 175. Záleží jen na vašich věcech.

CIVERB CUDGEL – Při použití konfigurace s minimální AC je možné zařadit jako primární zbraň Civerb Cudgel. Výhodou je obrovská damage, kterou můžete dát příšerám. Nevýhodou je penalizace To-Hit%. Proto je nutné použít správné prsteny. Gold of Heavens jsou ty nejvíce vhodné. Při použití Civerb Cudgelu je možné zabít Succubu nebo Advokáta jediným mocným máchnutím. To je neskutečná výhoda. Jen tak se procházíte po patře a na jednu nebo dvě rány zabíjíte všechny příšery. Pohoda :o))

Závěr

Tahle stránka vznikla jen proto, abych naučil začínající hráče, jak mají hrát. Při mých návštěvách Battle.netu jsem byl totiž velmi často dotazován na určité věci. A při vysvětlování jsem si uvědomil, že většina hráčů ani neví, jak by měli hrát, ani neví proč jsou jisté věci dobré a proč ostatní ne. Proto jsem napsal tuhle stránku. Aby ukázala ostatním, jak hrát, a jak se co nejlépe bavit.

Na stránce jsem použil informace z Boltyho Guidy pro válečníky na vysokých levelech, z Jarulf`s guide a také z různých stránek na internetu. To vše jsem doplnil vlastním komentářem.

Některé věci nebyly lehké. Vím, že je na téhle stránce příliš mnoho textu, ale myslím si, že při rozdělení na více částí by to věci příliš neprospělo. Osobně si myslím, že pořádný román má mít minimálně pět set stran. A má stránka byla dělána s myšlenkou, aby se i ona stala tím správným románem :o)))

V případě nějakých dotazů mě můžete napsat na mého mejla. Můžete mi napsat také vlastní názory na různé věci nebo situace. Rád si je přečtu.

Mr.Seth

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *